Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bulgarije.startpagina.nl

Bankrekening

Ineke
23 Jul, 2010 23:21

In oktober verhuis ik naar Bulgarije.

Kun je eigenlijk als particulier een bankrekening openen of kan dat alleen als je een bedrijf hebt?

Bewerkt 18 Okt, 2011 17:49
RM
24 Jul, 2010 03:05

Volgens mij kan het gewoon, zelf heb ik het via mijn werkgever gedaan.

http://www.alphabank.bg/

Opening an account

In order to open a bank account at Alpha Bank is shall be necessary to submit an identity document to an authorized employee, at the office chosen by you, as well as to fill in an application form and affix a specimen thereto /a specimen of your signature/. If it is not possible for you to visit the bank in person, then you may empower a relative or a friend of yours who must have your personal details and a notarized letter of attorney certifying that he/she is standing proxy for you. The minimum amount needed for opening a bank account at Alpha Bank is EUR 50 or its respective equivalent in BGN or in another foreign currency.

Savings and current accounts

The current account can be used for keeping funds thereon without a fixed term, for receiving money transfers, executing payments, depositing and withdrawing funds at any time, with a minimum initial deposit amount set at EUR 50 or its equivalent in another currency. The current account of the Alpha Bank - Bulgaria Branch accumulates an interest rate of 0.10% annually

The savings account can be used for receiving money transfers, executing payments, depositing and withdrawing funds at any time. Alpha Bank offers termless deposits in BGN and in foreign currencies /EUR, USD, GBP, CHF/. A savings account could be opened in the name of every major person, whether local or foreign, and there are no restrictions as to the number of deposits one person can have. A passbook is issued for the savings account wherein every transaction within the account is recorded.

Ronald
24 Jul, 2010 08:50

Ja hoor zonder probleem kun je een rekening openen.

Ineke
25 Jul, 2010 23:37

Hartelijk dank. Hele opluchting.

Ineke
25 Jul, 2010 23:42

Dank je wel. Fijn dat het prikbord er is. Hoef je niet altijd in het diepe te springen.

peter
28 Jul, 2010 17:48

Zolang je een adres registratie hebt kun je alles registreren wat je wilt. Een andere optie is een EOOD laten registreren.

Edwin D.
29 Jul, 2010 00:19

Je bedoelt, zolang je een paspoort of id hebt …

Is er nu iets makkelijker dan een bankrekening openen in Europa? Ik dacht het effe niet hoor.

Peter
18 Aug, 2010 18:53

Zonder een adres kun je in BG geen rekening openen. en vergeet niet dat het om BG gaat en daar niets makkelijk gaat.

Edwin D.
18 Aug, 2010 19:21

Bedankt voor het wijze antwoord maar daar ging het niet over.

Als particulier rekening openen = > ja, of dat nu met een adres binnen of buiten Bulgarije is.

Normale mensen hebben allemaal een adres.

Peter
18 Aug, 2010 19:23

adres in t land waar je die rekening wilt!